Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

Τι και ποιος κρύβεται πίσω από τον διορισμό ξένου Διευθυντή στο Μπενάκη;


Τι συμβαίνει με τον Πολιτισμό μας; 
Ποιοι και πως τον ποδηγετούν; 
Πέρα από τις θεωρίες
τους "Φραγκεμένους" 
τις "Ρωμιοσύνες"
και τις 
"Ελληνικότητες",

 υπάρχουν συγκεκριμένα στοιχεία;


Ο λογότυπος της εταιρείας που συμμετείχε στην εκλογή του Ολιβιέ Ντεκότ.

Το Μουσείο Μπενάκη, για μένα, είναι το σύμβολο του νεοελληνικού πολιτισμού. Θα βρούμε σ' αυτό -μεταξύ πολλών άλλων-  πολύτιμα δείγματα του ύστερου Βυζάντιου, της Τουρκοκρατίας, των αρχών του Νεοελληνικού κράτους, αλλά και του Ελληνικού πολιτισμού του τέλους του Εικοστού αιώνα. Με τα παράλληλα εκθέματά του, ακόμα (Ισλαμικό μουσείο κλπ) παίρνουμε μια γενική ιδέα του πολιτισμού της ευρύτερης περιοχής.
Σε αυτό το Μουσείο, βρήκαμε να βάλουμε έναν ξένο διευθυντή!

Χωρίς καμία δικτύωση ή "εσωτερική πληροφορία", με βάση τις δηλώσεις των υπευθύνων και των εμπλεκομένων, προσπάθησα να βρω μιαν άκρη στον διορισμό του Ολιβιέ Ντεκότ ως πρώτου ξένου διευθυντή σε Ελληνικό Μουσείο.
Ενα γεγονός, θα έλεγα, ιστορικής σημασίας.
Φαίνεται, λοιπόν,  πως σε αυτόν τον διορισμό εμπλέκονται όχι μόνο ξένες εταιρείες, αλλά δυστυχώς, και Ελληνικές. εκούσια ή ακούσια. 
Αυτές ακριβώς οι εταιρείες που δηλώνουν με κάθε τρόπο πως θέλουν να ξεπεράσουν την κρίση και να προωθήσουν την οικονομία. (....)

Συνδετικός κρίκος, ο εκπρόσωπος της Egon Zehnder στην Αθήνα, Ανδρέας Γαβριηλίδης, που κατά την γνώμη μου, και με βάση τα στοιχεία που διαθέτω, και είναι προς το παρόν προσιτά σε όλους τους χρήστες του διαδικτύου με ...ερευνητικές τάσεις, κίνησε όλα τα νήματα...
Το ερώτημα είναι αν έδρασε σαν εκπρόσωπος όσων εταιρειών και συνδέσμων εταιρειών αναφέρουμε παρακάτω, και με τις οποίες σίγουρα συνδέεται, μέσω μιας άλλης "μη κερδοσκοπικής" εταιρείας...

Αρχίζουμε:



"Εκ μέρους της Διοικητικής Επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη, έχω τη χαρά να ανακοινώσω το διορισμό του κυρίου Olivier Descotes (Ολιβιέ Ντεκότ), υπευθύνου καλλιτεχνικής δημιουργίας του γαλλικού Υπουργείου Πολιτισμού και Επικοινωνίας, στη θέση του Διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη.
Η συνεργασία αυτή, που θα ξεκινήσει την 1η Μαρτίου 2016, είναι αποτέλεσμα μιας διαδικασίας που διήρκεσε σχεδόν ένα χρόνο, και η οποία προσέλκυσε 82 υποψηφιότητες, Ελλήνων και ξένων. Έχοντας εξασφαλίσει την αφιλοκερδή συνεργασία της Egon Zehnder, της πιο αποδεκτής εταιρείας διεθνώς για την αναζήτηση εξειδικευμένων στελεχών, στόχος όλων μας ήταν η επιλογή του νέου Διευθυντή να γίνει με τη μεγαλύτερη δυνατή αντικειμενικότητα και με αποδεκτά από όλους κριτήρια, ώστε να βρεθεί το κατάλληλο πρόσωπο που θα αναλάβει τη διεύθυνση του Μουσείου σε μια δύσκολη μεταβατική περίοδο, το πρόσωπο που θα διασφαλίσει τη μελλοντική πορεία και ανάπτυξή του.
Γνωρίζουμε όλοι τη μοναδική, προσωπική συνεισφορά του Άγγελου Δεληβορριά στη σημερινή μορφή και αξία του Μουσείου Μπενάκη. Τη συνεισφορά που για πολλά χρόνια στηρίξαμε όλοι, τόσο η Διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι στο Μουσείο, με απόλυτη εμπιστοσύνη. Το Μουσείο Μπενάκη του οφείλει πάρα πολλά.
Η επιλογή του Olivier Descotes από την Διοικητική Επιτροπή του Μουσείου ήταν ομόφωνη. Προήλθε αφενός από την επίγνωσή μας για τις ειδικές σημερινές ανάγκες του Ιδρύματος για ενδυνάμωση και εξωστρέφεια, και αφετέρου από την αποδεδειγμένη εμπειρία του ως επικεφαλής σημαντικών πολιτιστικών οργανισμών. Είναι πεποίθηση όλων ότι θα διαδεχτεί τον Άγγελο Δεληβορριά με τον καλύτερο τρόπο, παρά τις αντίξοες συνθήκες τις οποίες αντιμετωπίζει η χώρα μας εδώ και αρκετό καιρό. Και είναι πεποίθηση όλων ότι ανάληψη εκ μέρους του της διεύθυνσης του Μουσείου θα αποφέρει πολύτιμους καρπούς για το Ίδρυμα.
Αιμιλία Γερουλάνου
Πρόεδρος Διοικητικής Επιτροπής Μουσείου Μπενάκη"

 Απορία: Έχουν ανακοινωθεί κάπου αυτές οι 82 υποψηφιότητες για την Διεύθυνση του Μουσείου;

Θα υποθέσω εύλογα λοιπόν, πως ο εκπρόσωπος αυτης της εταιρίας (Egon Zehnder) στην Αθήνα, σύμφωνα με την Πρόεδρο της Διοικητικής Επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη, Αιμιλίας Γερουλάνου, πρότεινε τον νέο Διευθυντή του Μουσείου.
Πρόκειται για τον κύριο Andreas S. Gavrielides (Εδώ) και να και το βιογραφικό του:



"Andreas Gavrielides, Egon Zehnder’s office leader in Athens and Budapest, is deeply experienced in senior executive search (particularly CEO search) and provides a full range of services including board search, management appraisals, and leadership consulting. He has appraised more than 1000 executives for international companies across industries and geographies, and often advises private equity firms on CEO succession and senior leadership development. Andreas is active in Egon Zehnder’s CEO, Board Consulting, Private Equity, and Technology and Communications Practices.
Andreas started his career as a Market Research Executive at the Middle East Marketing Research Bureau in Cyprus, working for George Vassiliou, who was subsequently elected President of Cyprus. Andreas served as Vassiliou’s Election Campaign Director and, following his election, as his Personal Assistant/Special Advisor. Andreas then relocated to Greece, joining Procter & Gamble as an Assistant Brand Manager. He established Egon Zehnder’s practice in Athens and played a leading role in building the firm’s presence in Turkey and Central Eastern Europe.
Andreas earned a BA in Marketing and an MBA from Texas A&M in the US. He chairs "Alliance for Greece," an NGO aimed at promoting the Greek culture and tourism."
-------------------------
Αυτό που κρατάω, είναι πως ο Γαβριηλίδης εκπροσωπεί την Egon Zehnder στην Αθήνα και την Βουδαπέστη, και κινείται στην Κύπρο και την Τουρκία.
Καμία ειδίκευση στον Πολιτισμό, βάσει των σπουδών του, όπως βλέπετε, αλλά...
Το σημαντικό όμως, είναι πως έχομεν και  μία "μη κερδοσκοπική εταιρεία", την :
"Συμμαχία για την Ελλάδα",

της οποίας ο Γαβριηλίδης δηλώνει πρόεδρος!



Η οποία δηλώνει πως αποτελείται από: (εδώ)
(αντιγράφω:) "Ήταν το καλοκαίρι του 2010, που οι θεσμικοί φορείς της επικοινωνίας, ο
ΣΔΕ (Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος),
η ΕΕΔΕ (Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας),
η ΕΙΤΗΣΕΕ (Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Αθηνών),
ΕΙΙΡΑ(Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αθηνών),
η Ένωση Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (ΠΑΚΤ)
και ο ΣΕΠΤ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Περιοδικού Τύπου),
ένωσαν τις δυνάμεις τους για την επίτευξη  ενός κοινού σκοπού: την αφύπνιση της ελληνικής κοινωνίας και την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας.
Στο πλευρό των θεσμικών φορέων της επικοινωνίας στάθηκαν, σχεδόν από την αρχή του εγχειρήματος, η
Ένωση Ελληνικών Τραπεζών (ΕΕΤ),
η Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ),
ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ),
ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχανιών & Αντιπροσώπων Καλλυντικών  & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ),
ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ),
Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ),
ο Ελληνικός Σύνδεσμος  Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ),
η Ένωση Ελλήνων Παραγωγών Ηχογραφημάτων ( IFPI), #
ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ),
η Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας( ΠΕΦ),  
το Εμπορικό & Βιομηχανικό  Επιμελητήριο  Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ),
ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος ( ΣΕΠΕ),
το Σώμα Ελλήνων Προσκόπων (ΣΕΠ).
Στις αρχές του 2012  η όλη προσπάθεια πήρε σάρκα και οστά, αλλά και νομική υπόσταση, ως Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία με την επωνυμία «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ». Στα ιδρυτικά της μέλη συμπεριλαμβάνονται σημαντικές προσωπικότητες του πολιτισμού, των επιχειρήσεων, του αθλητισμού και του εθελοντισμού .

Την «ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ» ενισχύουν επίσης με την ενεργή συμμετοχή και δράση τους, πολλοί δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, οργανώσεις, επιχειρήσεις αλλά και μεμονωμένα άτομα, στελέχη όλων των βαθμίδων της ιεραρχίας των επιχειρήσεων."
(τέλος αντιγραφής)
Και η "Συμμαχία" μας λέει πως το σύνθημά της είναι:

"Ο ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΣΥΜΜΑΧΕΙ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ"


Και συγκεκριμένα ο στόχος της είναι: (αντιγράφω:)
"Η προβολή της εικόνας της χώρας με την συνεργασία του ελληνικού παραγωγικού ιστού, ιδίως δε στους τομείς του εθελοντισμού, του τουρισμού, του περιβάλλοντος, του πολιτισμού, και του αθλητισμού, καθώς και η στήριξη κάθε δραστηριότητας που προάγει τους ανωτέρω τομείς, προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, με τη χαμηλότερη δυνατή δαπάνη."



Αναρωτιέμαι, όλοι αυτοί οι ιδιωτικοί φορείς με τα τρανταχτά ονόματα, που θέλουν, όπως δηλώνουν στον ιστότοπό τους, να ανακατευτούν στον τομέα του Πολιτισμού, βρήκαν ως πρόταση και λύση, (από τον πρόεδρο τους, που τους εκπροσωπεί στην "μη κερδοσκοπική εταιρεία" και που ταυτόχρονα εκπροσωπεί και την Egon Zehnder) "ενάντια στην κρίση και τη ύφεση" τον διορισμό ενός ξένου ανειδίκευτου διευθυντή που δεν ξέρει καν Ελληνικά σε ένα από τα Μουσεία που συμβολίζουν και ενσαρκώνουν τον Νεοελληνικό Πολιτισμό, το Μουσείο Μπενάκη;


Ας δούμε λοιπόν, πέρα από την εθνικότητά του,  πόσο ειδικός είναι για τη θέση αυτή ο Ολιβιέ Ντεκότ:
Το βιογραφικό του, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Μουσείου Μπενάκη (Εδώ)
“Ο Olivier Descotes είναι πτυχιούχος του Ινστιτούτου Πολιτικών Επιστημών του Παρισιού και του Πανεπιστημίου Paris-Sorbonne, Υπότροφος του Ιδρύματος Knox στο Trinity College (Πανεπιστήμο Κέμπριτζ), υψηλόβαθμος αξιωματούχος του Υπουργείου Πολιτισμού και Επικοινωνίας της Γαλλικής Δημοκρατίας. Διατέλεσε σύμβουλος πολιτικών προσωπικοτήτων όπως ο Γάλλος Υπουργός Πολιτισμού και Επικοινωνίας και του προέδρου της εταιρείας Vivendi Universal, καθώς και πολιτιστικός ακόλουθος της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ιταλία, γενικός γραμματέας του Ιδρύματος Nuovi Mecenati (2005-2009), διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Μιλάνου (2009-2011) και στη συνέχεια του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών, διατηρώντας παράλληλα την ιδιότητα του Συμβούλου συνεργασίας και πολιτιστικής δράσης της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα (2011-2015). Είναι Ιππότης του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών και του Τάγματος των Ακαδημαϊκών Φοινίκων.
Έχει διοριστεί Διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη από την 1η Μαρτίου του 2016.”

Επίσης από αλλού μαθαίνουμε:
“Στο βιογραφικό του βρίσκουμε σπουδές Ιστορίας στη Σορβόννη και Μουσικολογίας στο Κέιμπριτζ, με ειδίκευση στο έργο Ρώσων συνθετών διαφωνούντων με το σοβιετικό καθεστώς. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, χρημάτισε σύμβουλος του υπουργού Πολιτισμού Ζαν-Ζακ Εγιαγκόν. Εργάστηκε στον όμιλο Vivendi και ύστερα έγινε μορφωτικός ακόλουθος στο διπλωματικό σώμα, με πρώτους σταθμούς τα ινστιτούτα της Ρώμης και του Μιλάνου αντίστοιχα. Εχει υπάρξει κριτικός όπερας και λατρεύει το λυρικό τραγούδι.”
Σοβιετολόγος, λοιπόν, ο Ολιβιέ Ντεκότ!
Όπως καταλαβαίνουμε, οι σπουδές του στη μουσική, του επιτρέπουν να είναι πολιτιστικός σύμβουλος πολιτικών προσώπων και κομμάτων (πράγμα που υπήρξε) αλλά όχι ενός Μουσείου που δεν ειδικεύεται και δεν θα πρέπει να ειδικεύεται στην διοργάνωση ...συναυλιών.

Ας αποδείξουμε λοιπόν πως ο Ολιβιέ Ντεκότ δεν ξέρει ούτε καν Ελληνικά:



Στο βίντεο του "Ιανού" βλέπουμε και ακούμε μια συνέντευξη του νέου διευθυντή του Μουσείου Μπενάκη Ολιβιέ ντε Κοτ.
Παρά όσα δηλώνονται στο βιογραφικό του, ότι από βρέφος ήξερε απόξω το Ελληνικό Αλφάβητο, είναι προφανές πως δεν ξέρει Ελληνικά, μια που όχι μόνο μας μιλάει στα Γαλλικά, αλλά και του μεταφράζουν τις ερωτήσεις.
Αρα ούτε τα μιλάει, ούτε και τα καταλαβαίνει.
------------------------ ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Ποιος κρύβεται πίσω από τον διορισμό ξένου Διευθυντή στο Μπενάκη. Μέρος δεύτερο.


-------------------------
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

Αυτοί είναι οι ντόπιοι φορείς της οικονομίας που βοηθούν τον Πολιτισμό και βοηθούν στο ξεπέρασμα της κρίσης;
Σωθήκαμε...


Και αν οι παραπάνω οικονομικοί φορείς της "Συμμαχίας για την Ελλάδα" (της οποίας ένας από τους στόχους είναι ο Πολιτισμός, όπως δηλώνουν) δεν είχαν συμμετοχή στις ενέργειες του προέδρου τους, του Γαβριηλίδη, τώρα που τις έμαθαν τι έκαναν;

Και αν ο ίδιος ο Γαβριηλίδης υποσκελίστηκε από τα κεντρικά της Egon Zehnder ή και από το Δ.Σ. του Μπενάκη, ή οποιονδήποτε άλλον, στο θέμα του διορισμού του Ντεκότ, τι έκανε μετά;

Πως λοιπόν μπορούν να δηλώνουν όλοι οι παραπάνω πως προωθούν τον Ελληνικό πολιτισμό;


Και μια που ο πολιτισμός κινείται (και) με χρήματα, και αυτά πρέπει να προέρχονται κυρίως από τις εταιρείες - την ιδιωτική πρωτοβουλία  - ποιος θα τα δώσει;
Αυτοί που καλούν, ή ανέχονται, ξένους διευθυντές στα Μουσεία μας;


-------------------


Παραλειπόμενα....


Ο Πρώτος Ολιβιέ Ντεκότ της Νεοελληνικής Ιστορίας.

Αν δεν ήταν τόσο πετυχημένος εισαγγελέας, (Προσπάθησε με κάθε τρόπο να καταδικάσει τον Κολοκοτρώνη και να αθωώσει τους φονιάδες του Καποδίστρια) θα ήταν ένας πολύ καλός διευθυντής Μουσείου. Άλλωστε διετέλεσε καθηγητής φιλοσοφίας, πολιτικής οικονομίας και θεολογίας στο «Αλληλοδιδακτικό Σχολείο» του Ναυπλίου και η κόρη του έγινε διευθύντρια του Παρθεναγωγείου της Πλάκας.
Η παράδοση συνεχίζεται με τους Ντεκότ και Φαμπρ,
γιατί για να στρώσει ο Έλληνας θέλει τον Φράγκο του,
αλλά αυτοί δεν έχουν πλέον κάποιον ήρωα να δικάσουν...


Ποιος είναι;
Αυτός


Με βάση τις σπουδές του, περί Ρωσικής Μουσικής στην τελευταία Σταλινική περίοδο ο νέος Γάλλος Διευθυντής του Μπενάκη, Ολιβιέ Ντεκότ  θα μας παρουσιάσει μουσική βραδιά με ύμνους της ΕΣΣΔ με τίτλους: "Στάλιν αρχηγέ μας", "Αρχηγέ μας Στάλιν", "Ο Στάλιν είναι αρχηγός" "Αρχηγός είναι ο Στάλιν" "Στάλιν σε θέλει ο λαός" "Ο λαός σε θέλει Στάλιν" κλπ.


Ηθικόν δίδαγμα:
Για να εκπροσωπήσεις την Ελλάδα στην Κίνα, να ξαναγράψεις την Ελληνική Μυθολογία ή για να διευθύνεις ένα Μουσείο στην Ελλάδα, δεν χρειάζεται να ξέρεις Ελληνικά.


Βεβαίως, η εγκαθίδρυση ενος ξένου διευθυντή σε ένα μουσείο μας, ενός ''εμπειρου αλλοδαπού" όπως δηλώνει,  ήταν αδυνατον να μην  υμνηθεί από μια ειδική στον Ελληνικό Πολιτισμό. Θαυμάστε την, εδώ:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου